Vuoden varainhankintateko 2022 on ’Pidä huolta nuoresta mielestä’

Finnish Comms Awards palkitsi viestinnän tekijöitä 26.10. gaalassa. Pidä huolta nuoresta mielestä -kampanja palkittiin vuoden varainhankintateko -kategorian voittajana. Usean toimijan yhteistyössä toteutetun kampanjan keräystuotot ohjataan MIELI ry:n työhön. Lisäksi gaalassa annettiin erityismaininta Kouvolan Lakritsin & Avidly Oyj:n kampanjalle. Vuoden varainhankintateko -kategorian palkitsijana ja VaLan kumppanina oli RadioMedia ry. 


Vuoden 2022 varainhankintateko: ’Pidä huolta nuoresta mielestä’
Tekijät: Toivon kärki ry & MIELI Suomen Mielenterveys ry & Mellakka Helsinki
Tuomariston perustelut: Koskettava viesti, jossa korostuu monella tapaa hienosti perinnön jättäminen nuorelle sukupolvelle. Viesti on koskettanut myös monia ihmisiä ja tahoja
lähtemään mukaan sekä yhteistyöhön että lahjoittamaan. Hienot tulokset!


Erityismaininta Vuoden varainhankintateko -kategoriassa:
’Lakukansa keräsi viidessä päivässä 126 000 euroa ukrainalaisille perheille’
Tekijät: Kouvolan Lakritsi & Avidly Oyj
Tuomariston perustelut: Tässä yhdistyvät monet hämmästyttävät elementit. Nopeus ja tahto, jolla yritys lähti tekemään kampanjaa. Tehokkuus, jolla kampanja vietiin läpi ja johon saatiin mukaan myös valikoitu mutta merkittävä määrä kumppaneita. Ennen kaikkea mieleen jäävät: alkuperäinen idea eli lakritsilla apua ukrainaan ja ällistyttävän hyvä tulos.

 

Vuoden viestintätyö: Miten Tietoevry kasvatti naishakijoiden määrää – DEI-työ vastuullisen pohjoismaisen brändin rakennuspalikkana
Tekijät: Tietoevry ja TBWA\Helsinki Oy

 

Vuoden viestintätoimistona palkittiin Brunnen Communications, vuoden viestintäkonsulttina Janne Malinen, vuoden pitchaajana Juuso Kemi sekä vuoden nuorena kykynä Judit Vikman. ”Viestintätoimistojen liiketoiminta ja osaaminen ovat kehittyneet viime vuosina huimasti. Tekeminen on usein ihan asiakkaan (liike)toiminnan strategisessa ytimessä. Ilolla panin tämänkin kilpailun aikana merkille, että asiakkaiden ja toimistojen välinen yhteistyö perustuu luottamukseen ja tasavertaiseen kumppanuuteen. Uskon, että meillä on Suomessa kaikki mahdollisuudet
markkinoida ja viestiä osaamistamme myös kansainvälisesti.”, totesi kilpailun päätuomari Kaija Pohjala.
Lue lisää kaikista palkituista