09.10.2024
Maksuton webinaari 12.11.: Varainhankinnan käynnistäminen – Rahankeräyksen perusteet
Tervetuloa mukaan maksuttomaan webinaariin, joka on suunnattu varainhankintaa aloitteleville yhdistyksille, säätiöille ja muille yleishyödyllisille yhteisöille! Tämä käytännönläheinen koulutus tarjoaa tietopaketin rahankeräyksen aloittamisesta, kerta- ja kuukausilahjoitusten hankinnasta sekä lahjoittajasuhteen vahvistamisesta.
VaLan ja Fingon järjestämä webinaari on kaikille avoin ja maksuton.
Aika: tiistaina 12. marraskuuta klo 16–18.
Ilmoittaudu mukaan webinaariin viimeistään 11.11.
Tilaisuuden Zoom-linkki toimitetaan ilmoittautumisvahvistuksen yhteydessä.
Webinaarissa kuulet seuraavat asiantuntijapuheenvuorot:
Askeleet kohti onnistunutta rahankeräystä – Pia Tornikoski, pääsihteeri, Vastuullinen Lahjoittaminen ry:
- Rahankeräyksen aloittaminen ja lahjoittajien hankinta edellyttää huolellista valmistelua. Puheenvuorossa käydään läpi tärkeimmät askeleet kohti kerta- ja kuukausilahjoittajien hankintaa. Näitä ovat mm. organisaation toiminnan tuotteistaminen lahjoitusten pyytämiseen, lahjoittajakohderyhmien ja viestintäkanavien valinta, lahjoitusten maksamisen mahdollistaminen sekä rahankeräyslain tunteminen.
Case World Vision: Kummihankinnan ABC lahjoittajalupauksesta kampanjoihin ja kanaviin – Hannele Pulliainen, varainhankinta- ja viestintäjohtaja, World Vision:
- Kummihankinta alkaa lahjoittajalupauksesta ja tulee eläväksi kampanjoilla. Mitä on hyvä huomioida, kun näitä suunnittelee? Lahjoittajan kohtaamme monissa kanavissa: mitkä kanavat toimivat säännöllisessä lahjoittamisessa ja miten? Mitä tunnuslukuja kannattaa seurata?
Excelistä eteenpäin – Ilkka Harjula, Tietopiiri:
- Kun lahjoitusten keräämiselle on todellinen tarve, taulukkolaskenta muodostuu jarruksi. Mitä vaihtoehtoja järjestöllä on olemassa ja kuinka löytää itselle soveltuvin ratkaisumalli? Entä mitä järjestön CRM (Customer Relationship Management) merkitsee?
Lahjoittajasuhteen vahvistaminen – Kiitosprosessin avaimet – Jessica Korpisalo, Finnova Fundraising:
- Kiitosprosessin avulla voit merkittävästi vahvistaa lahjoittajiesi sitoutumista ja tukea pitkäaikaisia suhteita. Esittelen käytännön keinoja ja parhaita viestintätapoja, jotka saavat lahjoittajat tuntemaan itsensä arvostetuiksi ja kasvattavat uusintalahjoituksen mahdollisuutta. Luo kiitosprosessista tehokas osa yhdistyksesi varainhankintaa!
Miten yli 55-vuotiaat kokevat heihin kohdistetun markkinointiviestinnän? – Sylva Vahtera, Research Director, IROResearch:
- Haastattelimme 2000 55 vuotta täyttänyttä suomalaista, siitä millaisena he kokevat elämänsä, millaiset asiat ovat heille tärkeitä, mihin he aikovat kuluttaa. Lisäksi kysyimme, kokevatko he että markkinoijat pitävät heitä kiinnostavana kohderyhmänä.